Велинград

Родният край на Орфей и изворът на сили на Спартак

За комплекса

Филиалът се намира в гр. Велинград, който е разположен в най-живописната част на Западните Родопи и е утвърдена туристическа дестинация. Характерна особеност на курорта са множеството минерални извори – разнообразни по температура, обща минерализация, състав и профил на приложение и с най-голям дебит в страната. Филиалът се намира в най-благоприятната в биоклиматично отношение част на града сред обширен парк, в близост до центъра. Надморска височина – 750 м.

Забележителности

Сред най-забележителните, романтични и тайнствени кътове на Велинград е най-големият карстов извор в страната – Клептуза, а едноименният парк с двете си езера е един от символите на града. На юг от него се простират вечно зелени борови гори, превърнати в естествен парк, който се посещава от жителите на курорта и от неговите гости.

На 18 км източно от Велинград в землището на село Дорково се намира старата българска крепост Цепина – една от най-известните родопски крепости от IX век.

На 12 км от Велинград се намира пещерата Лепеница, която представлява изключителен туристически обект. Културни обекти като историческият музей, картинната галерия, читалища и кина предлагат развлечения и отмора за гостите на града.

Изключително живописни са околностите на Велинград – богати иглолистни и широколистни гори, красиви поляни и кристално чисти реки. Известни със своята прелест са местностите Юндола, Белмекен, Куртово, Кладова, Черновръх и много други.

Специалисти

• физикална и рехабилитационна медицина
  • педиатрия
  • детска ревмокардиология

Показания за лечение

• Заболявания на централната и периферната нервна система: състояния след мозъчен инсулт, множествена склероза, паркинсонова болест , детска церебрална парализа, черепно-мозъчни травми, дискова болест, моно- и полиневрити, радикулити, състояния след периферно- нервни и гръбначно-мозъчни травми, функционални нервни заболявания;
  • Възпалителни и дегенеративни ставни заболявания: ревматоиден артрит, анкилозиращ спондилоартрит, артрози и артрити;
  • Ортопедо-травматологични заболявания: състояния след счупвания и техните усложнения, състояния след оперативни ортопедични интервенции;
  • Възпалителни заболявания на ГДП и белите дробове: алергични състояния;
  • Сърдечно-съдови заболявания: исхемична болест на сърцето, състояния след прекаран миокарден инфаркт , след сърдечни операции, хипертонична болест, миокардиосклероза;
  • Ендокринни и метаболитни заболявания: остеопороза, диабет и неговите усложнения, тиреотоксикоза, подагра, затлъстяване;
  • Възпалителни гинекологични заболявания: стерилитет, хипоплазии, хипоовариален синдром, олиго – и дисменорея;
  • Стомашно-чревни и жлъчно-чернодробни заболявания: язвена болест на стомаха и дванадесетопръстника, гастрити, колити, холецистити;
  • Заболявания на отделителната система: бъбречно-каменна болест с уратна диатеза, цистити, уретрити, пиелонефрити – хронични форми, извън стадиите на обостряне;
  • Някои кожни заболявания: дерматити, екземи, фурункули, панарициум, микози.

Методи на лечение

•  балнеолечение – /вани, вътрешен басейн, джакузи, хидромасажни вани, подводен масаж, лечебни душове, инхалации, питейно приложение/
  • кинезитерапия – активна и пасивна, мануална терапия, ЛФК, специализирани техники и методики
  • термотерапия – сауна, парна баня, парафинолечение, луголечение, криотерапия
  • пълна гама физиотерапевтични процедури;
  • теренолечение;
  • лазертерапия;
  • диетично хранене.

• инфекциозни и паразитни заболявания;
  • хронични заболявания в стадии на декомпенсация; – кръвоизливи, независимо от произхода
  • епилепсия
  • онкологични заболявания
  • бременност
  • психични заболявания

Свободен прием
ЦЕНИ

по клинични пътеки

по програма НОИ

чрез ЗОФ

Капацитет
и стаи

40 легла разположени в 70 помещения:

• 8 апартамента, от които 2 реновирани
  • 12 реновирани стаи с 2 легла (І А* категория)
  • 10 стаи с 2 легла (І А категория)
  • 2 стаи с 1 легло (І А категория)
  • 19 стаи с 2 легла (І категория)
  • 1 стая с 3 легла (І категория)
  • 17 стаи с 2 легла (ІІ категория)
  • 1 стая с 3 легла (ІІ категория)
Допълнителна информация
  • Богата гама от физиотерапевтична апаратура
  • Вътрешен басейн
  • Минерални вани
  • Тангенторни вани
  • Джакузи
  • Парна баня
  • Сауна
  • Солариум
  • Фитнес зала
  • Клинична лаборатория
  • Салон за ЛФК
  • Асансьор
  • ТV
  • Сейф
  • Паркинг
  • Конферентна зала (20 места)
Рехабилитационни програми

Комплексна рехабилитация на пациенти с остеопороза

• Връзка към програмата
Основни лечебни фактори
  • минерална вода – слабоминерализирана, хипертермална, умерено алкална, хидрокарбонатно-сулфатно-натриева, флуорна, метасилициева, слабо радонова
  • климат
Климат
  • Преходно-континентален със средиземноморско влияние.
  • Средногодишна температура на въздуха:  + 10 оС
Транспорт